Startsida » Södra Lappland LL » Naturum Vindelfjällen - Hemavan LL

Naturum Vindelfjällen - Hemavan

Naturum Vindelfjällen är en utställning
om de växter och djur som lever i området.
Det är också en utställning om de människor
som bott och arbetat i Vindelfjällen.

Naturum Vindelfjällen ligger nära Hemavans högfjällshotell.
Härifrån går en vandringsled ända till byn Ammarnäs
och sedan vidare ända till Abisko.
Vandringsleden heter Kungsleden.

Öppettider
Naturum Vindelfjällen har öppet
varje dag under sommaren.

Vad kostar det?

Det är gratis att besöka naturum Vindelfjällen.

Mat
Restaurang finns i samma byggnad som naturum.

Vägbeskrivning
Från Lycksele:
Följ E12 västerut.
Det är omkring 24 mil mellan Lycksele och Hemavan.
Naturum Vindelfjällen ligger nära Hemavans högfjällshotell.
Det är skyltat ”naturum” från vägen nedanför hotellet.

Har du frågor?
Kontakta naturum Vindelfjällen - Hemavan
Telefon: 0952-601 65 eller 070-368 01 65
e-post: naturum.ammarnas@ac.lst.se
Se även Naturum Vindelfjällens egen hemsida: www.vindelfjallen.se