Startsida » Södra Lappland LL » Naturum Vindefjällen - Ammarnäs LL

Naturum Vindelfjällen - Ammarnäs

Naturum Vindelfjällen i Ammarnäs är en utställning
om de växter och djur som lever i området.
Det är också en utställning om de människor
som bott och arbetat här.

Härifrån går en vandringsled ända till Hemavan.
Den heter Kungsleden.

Öppettider
Naturum Vindelfjällen i Ammarnäs har öppet
från mitten av juni till slutet av augusti.

Vad kostar det?
Det är gratis att besöka naturum Vindelfjällen i Ammarnäs.

Mat
I Ammarnäsgården kan du både äta och bo.

Vägbeskrivning
Från Lycksele:
Följ väg 363 mot orten Sorsele.
Härifrån är det 9 mil till Ammarnäs.
I Ammarnäs är det skyltat från bron
som går över ån Tjulån.
Naturum ligger i samma byggnad som hotell Ammarnäsgården.

Har du frågor?
Kontakta NAturum Vindelfjällen.
Telefon: 0952-601 65 eller
070-368 01 65
e-post
Se även Naturum Vindelfjällens egen hemsida